ÖĞRENCİ ÖN ANKET ÖN ANKET SONUÇLARI
VELİ ÖN ANKET ÖN ANKET SONUÇLARI
Öğrencilerimiz (%96) ve velilerimiz (%98) değerler eğitiminin toplumsal yaşam için çok önemli olduğunu düşünmektedir.
Öğrencilerimiz (%64) ve velilerimiz (%56) İslamiyet ile değerlerin arasında bağ kurma konusunda kendilerine güvenmemektedir.
Öğrencilerimiz (%76) değerler ile ilgili hadis ve ayetleri bilmemektedir.
Öğrencilerimiz (%90) ve velilerimiz (%100) okulumuzda değerler eğitimi temalı bir proje yürütülmesi gerektiğine inanmaktadır.
Öğrencilerimiz (%92) web 2,0 araçları konusunda deneyimli değillerdir.
Okulumuzda 2020-2021 eğitim öğretim yılında yürütülmüş olan "Sözde Değil Özde Değer" projesinin temel amacı öğrencilerimiz tarafından değerler eğitiminin İslamiyet ile bütünlüğünün kavranması ve değerlerin günlük hayatta uygulanmasıdır.
Proje planlanmadan önce durum değerlendirmesi yapılmıştır. İhtiyaç analizinden sonra planlama aşamasında geçilmiş ve uygulama ağırlıklı bir proje yürütülmesi hedeflenmiştir. Okullarda yürütülen çalışmalarda hedeflenen başarıya ulaşabilmek için veliler ve paydaş kurumlar ile işbirliği yapılması son derece önemlidir. Bu nedenle projemizde velilerimizin de aktif biçimde yer alması sağlanmıştır. Ayrıca paydaş kurum olarak ilçe müftülüğü ile işbirliği yapılmıştır. Projemizin etki alanını genişletmek için ülkemizin 7 bölgesinden birer imam hatip ortaokulu ile de işbirliği yapılmıştır. Bu okullar ile yapılan işbirliği, projemiz kapsamında planlanan ulusal bir eTwinning projesi ile sağlanmıştır.
Sözde Değil Özde Değer Projesi tüm aşamaları ile öğrenci merkezlidir. Aylık çalışma planları hazırlanmış ancak öğrenci, öğretmen ve velilerden alınan sürekli geri dönütler ile revizyonlar yapılmıştır. Projenin birinci aşamasında (bilgi edinme) velilerimizde ve öğrencilerimizde değerler eğitimi ile ilgili farkındalık oluşturulması hedeflenmiştir. Birinci aşamada Yatağan İlçe Müftülüğü ile işbirliği yapılmıştır. Veli ve öğrencilerimize ayrı ayrı sunum ve seminerler verilmiştir. İkinci aşamada (uygulama) ise eTwinning projesi kurarak 8 ortak okul ile işbirliği yaptık. Bu aşamada amaç değerlerin teoride kalmayıp uygulamaya dönüşmesidir. İki aşama süresince sürekli değerlendirme ve analiz çalışmaları yapılmıştır. Ayrıca okul web sitemizde ve sosyal medya hesaplarımızda yapılan faaliyetler ile ilgili sayfalar açılmış ve yaygınlaştırma çalışmaları yapılmıştır. Projemizin tüm ürünleri paydaşlarımız ile paylaşılmıştır.
Web 2.0 araçları projemizin ana ögelerindendir. Her ay öğrencilerimizin farklı web 2.0 araçlarını kullanmaları, dijital vatandaşlık ve işbirlikçi çalışma/ürün oluşturma üzerine daha da deneyimli olmaları amaçlanmıştır. Böylelikle projemizin katma değeri arttırılmıştır. Projemizin öne çıkan ve onu diğer projelerden ayıran özellik işbirlikçi ve öğrenci merkezli yaklaşımı ve tamamen uygulamaya dönük hedefleridir. Proje sonuçlarımız ve ürünlerimiz bu hedeflere ulaşmadaki başarımızı kanıtlamıştır.
Değerler eğitimi daha doğrusu değerlerin kuşaklar tarafından benimsenip uygulanması hem çocuğun hem de toplumun yaşantı kalitesini arttırır. Yapılan ihtiyaç analizinde (ön-anket) velilerimizin ve öğrencilerimizin değerler konusunda teori ve pratik kapsamında desteğe ihtiyaç duyduğunu göstermiştir. Sözde Değil Özde Değer Projesi değerlerin benimsemesi ve uygulaması ihtiyacını karşılamak üzere planlanmıştır. Bu bağlamda projenin amacı değerlerin sözde/teoride kalmaması, hem öğrencilerimiz, hem velilerimiz tarafından günlük hayatın bir parçası olarak görülmesi, dinimizde değerlerin yerinin kavranması ve değerlerin günlük hayatta uygulanmasıdır. Projemiz uygulamaya dönük olması nedeniyle hedef kitlenin hayatında istendik davranış değişiklikleri meydana getirmeyi amaçlar. Bu amacı gerçekleştirmek için ulaşılacak hedeflerde okul-veli-paydaş kurumların işbirliğine büyük önem verilmiştir. Hem ilçe düzeyinde paydaş kurumumuz olan Yatağan Müftülüğü ile hem de ulusal düzeyde paydaş kurumlar olarak her bölgeden imam hatip ortaokulları ile kurulan ortaklıklar ve yürütülen faaliyetler bunu kanıtlar niteliktedir. Yapılan her çalışmanın somut verilere dayandırılarak değerlendirilmesi ve ortaya çıkardığımız ürünler amacımıza ulaşma düzeyimizi belirlemeye yardımcı olmuştur.
*Değerler konusunda farkındalık yaratmak/farkındalığı arttırmak
*Velilerin değerler hakkında çocuklarına örnek olmasını sağlamak
*Değerlerin dinimizdeki yerini anlamak, değerlerle ilgili hadis, ayetlerin öğrenilmesini sağlamak
*Değerlerin günlük hayatta aktif biçimde uygulanmasını sağlamak
*Öğrencilerimizin aktif öğrenme, işbirlikçi çalışma, sorumluluk alma becerilerini geliştirmek
*Velilerin, okul-öğrenci-aile işbirliği konusundadeneyim kazanmasını sağlamak
*Bilişim araçları, çevrim içi platformlar konusunda hedef kitleye tecrübe kazandırmak
*Değerlerimizi konu alan yaratıcı kısa öykü yazmak
*Değerler ile ilgili hadis-ayet kitapçığı oluşturmak
*Çalışmalarımızın ve ürünlerimizin yer aldığı web sitesi/blog oluşturmak
Adres:
Cumhuriyet Mahallesi 744 Sokak No 2 Yatağan/MUĞLA
Telefon
(252) 5723238