Projemizin bilgi edinme aşamasında yapılan çalışmalar bu içerikte yer almaktadır.
A. SÖZDE DEĞİL ÖZDE DEĞER PROJESİNİN DUYURULMASI
B. DEĞERLER İLE İLGİLİ VELİ-ÖĞRENCİ SUNUMLARI
C. DEĞERLER EĞİTİMİ VE İSLAM SEMİNERLERİ
D. AİLEMLE DEĞERLERİ KONUŞUYORUM ETKİNLİĞİ
E. DEĞERLENDİRME ANKETLERİ
Okulumuza ait Sözde Değil Özde Değer Projesnin başlatıldığı, ne gibi çalışmalar yapılacağı, hedef kitlemiz, amaçlarımız ve hedeflerimiz öğretmen, öğrenci ve velilerimize duyurulmuştur. Ayrıca projenin görünürlüğünü sağlamak için proje logosu tasarlanmıştır. Proje etkinliklerini sergilemek için kullanılmka üzere proje panosu hazırlanmıştır.
Velilerimizde ve öğrencilerimizde değerler ve değerler eğitimi ile ilgili farkındalık oluşturmaktır. Bu amaçla proje koordinatörümüz Derya BOSTAN değerler üzerine veli ve öğrencilerimize ayrı ayrı sunumlar yapmış ve bir alt yapı oluşturmaya çalışmıştır. İlgili sunumlar ve çevrim içi toplantı fotoğrafları gerek okul haberlerimizde gerekse sosyal medya hesaplamızda paylaşılmıştır.
Yatağan İlçe Müftülüğü ile irtibat kurularak projemizin tanıtımı yapılmış ve ilçe müftümüz sayın Durmuş Ali ÇETMİ'nin veli ve öğrencilerimize ayrı ayrı değerler eğiminin dinimizdeki yerini konu alan seminerler vermesi talep edilmiştir. Bu talebimiz müftülük tarafından kabul edildikten sonra semienrlerin tarihleri, saat ve süreleri gibi konular karara bağlanmıştır. Ayrıca seminerleride moderatörün soracağı sorular hakkkında da ön hazırlık müftülük ile işbirliği halinde oluşturumuştur. Seminerlerin tanıtım ve duyuru afişleri proje koordinatörleri tarafından hazırlanarak tüm iletişim kanalllarımız aracılığı ile duyurulmuştur. Din Kültürü ve ahlak Bilgisi öğretmenimiz seminerlerin açılış kısmında edilecek dua ve Kur'an-ı Kerim tilaveti için öğrencilerimizi hazırlamıştır. Açılış konuşmalarından sonra müftümüz sorularımı yanıtlamıştır. Seminerlerin son kısımlarında ise veli ve öğrencileriden gelen ekstra sorular da yanıtlanmıştır. Müftümüz değerleri anlatırken İslamiyetle olan bağını kanıtlamak adına ayet ve hadislere sıkça atıfta bulunmuştur. Öğrenci oturumu gündüğz, veli oturumu ise akşam saatlerinde gerçekleştirilmiştir.
Öğrenci semineri videomuzun tamamını izlemek için TIKLAYIN.
Veli semineri videomuzun tamamını izlemek için TIKLAYIN.
Bu etkinlik kapsamında öğrencilerimiz ve velileri düzenli aralıklarla belirli değerler üzerinde aile içi sohbet etmişler ve fikir alışverişinde bulunmuşlardır. Öğrencilerimiz araştırdıkları hadis ve ayetleri anne babları ile pyalşamıştır. Daha sonra ann , baba ve kardeşlerinden değerleri günlük hayatta uygulamak için neler yapılabilceği hakkında bfikir alışlar ve uygulama aşamasında yaptıkları her şeyionların yardımı ile kaydetmişlerdir (görsel ve ses kaydı). Aile üyelerini desteği ile yapılan bu etkinlik sayesinde hem öğrencilerimiz hem velileri ve diğer aile üyeleri değerler konuunsda farkındalığını arttırmış ve daha kalıcı biçimde öğrenme gerçekleştirilmiştir.
"DEĞERLER VE DEĞERLER EĞİTİMİ NEDİR?"
SUNUMLARINDAN SONRA YAPILAN DEĞERLENDİRME ANKETİ SONUÇLARI
SONUÇ ÖZETİ
Proje koordinatörü tarafından yapılan değerler eğitimi sunumlarından sonra yapılan ankete göre; öğrencilerimiz (%100) ve velilerimiz (%100) sunumu etkili ve verimli bulmuştur. Öğrenci (%98) ve velilerimiz (%96) sunumu yapan kişinin konuya hakim olduğunu düşünmektedir. Öğrenci (%100) ve velilerimiz (%94) sunum öncesine göre kendilerini daha yetkin ve bilgili hissetmektedir. Öğrenci (%90) ve velilerimiz (%94) sunum sayesinde değerlerin önemini daha iyi kavradıklarını ifade etmişlerdir.
"DEĞERLER VE DİNİMİZ" TEMALI VELİ VE ÖĞRENCİ SEMİNERLERİNDEN SONRA YAPILAN DEĞERLENDİRME ANKETİ SONUÇLARI
SONUÇ ÖZETİ
İlçe Müftümüz tarafından verilen seminerler sonrası yapılan ankete göre; öğrenci ve velilerimiz İslamiyet ile değerler arasındaki bağı daha iyi kavramışlardır. Öğrencilerimiz (%100) günlük hayatta değerleri nasıl uygulayabilecekleri hakkında fikir edinmişlerdir. Velilerimiz (%100) çocuklarına değerler eğitimi için nasıl örnek olabileceklerini öğrenmişlerdir. Her iki seminerdeki katılımcıların tamamı (%100) seminerleri oldukça faydalı bulmuştur ve her sene bu gibi etkinliklerinin yapılması gerektiğini ifade etmiştir.
SON DEĞERLENDİRME ANKETİ SONUÇLARI
SONUÇ ÖZETİ
Son-anket (proje değerlendirme) bulgularına göre; yaptığımız faaliyetlerin neticesinde öğrencilerimiz hadis ve ayetlerde değerleri anlama konusunda (%96), değerleri günlük hayatta uygulama konusunda (%94), değerler ile ilgili içerik üretme konusunda (%88), web 2.0 araçları ve teknolojiyi etkin kullanma konusunda (%90) kendilerini donanımlı hissetmektedir. Öğrencilerimiz projenin kendileri için faydalı olduğunu (%100), benzeri projelerde tekrar yer almak istediklerini (%96) ifade etmişlerdir. Velilerimiz bu gibi projelerin öğrenciler (%100) ve kendileri (%100) için yararlı olduğunu önümüzdeki yıllarda benzer projelerin yapılmasını istediklerini (%98), bu proje kapsamında yapılan faaliyetlerin farkındalık oluşturduğunu (%100) belirtmişlerdir.
UYGULAMA AŞAMASINDA (DEĞERLİ ARKADAŞIM) YAPILAN ANKETLER VE SONUÇLARI
Yukarıda sonuçları paylaşılan anketler Sözde Değil Özde Değer projesi kapsamında okulumuz tarafından hazırlanıp analiz edilen anketlerdir. eTwinning çalışmamız boyunca aylık olarak yapılan değerlendirme sonuçlarına sayfa sınırından dolayı burada detaylı biçimde yer verilmemiştir. Bu anketlerin linkleri ve sonuçları okul web sitemizde yer alan "Projelerimiz" sekmesinden uygulama aşaması sayfasından incelenebilir. Uygulama aşamasında Değerli Arkadaşım eTwinning Projesi boyunca yapılan tüm anketlerin soruları ve sunumları Twinspace sayafında herkese açık olacak biçimde paylaşılmıştır.
(https://myiho.meb.k12.tr/icerikler/2-asama-uygulama_11693601.html)
(https://twinspace.etwinning.net/131875/pages/page/1141991)
Adres:
Cumhuriyet Mahallesi 744 Sokak No 2 Yatağan/MUĞLA
Telefon
(252) 5723238